EmpWhite-18 png
Empowerment Estonia artiklid/Artiklid/Strateegiline Fookus 2025

Strateegiline Fookus 2025

Kas tead, kuidas Google muutis innovatsiooni oma DNA loomulikuks osaks ning sidus selle organisatsiooni kõikidel tasanditel  igapäevaste tegemistega?

Märksõnaks on eesmärgistamine. Parimad tippjuhid kasutavad aastase eesmärgistamise protsessi teadlikult konkurentsieelise loomiseks.

Eesmärk on uus seisund, mis soovitakse saavutada teenuse või organisatsiooniga ning läbi mille luuakse teadlikult eristuv konkurentsieelis. See ei saa olla kampaania, see ei saa olla ühekordne tegevus.

Google’s toimub suurte sihtide seadmine kord aastas ning teravdatud fookus seatakse kõige olulisemale arenguprioriteedile kord kvartalis. Iga 90-ne päeva tagant joondatakse terve organisatsioon kuni rohujuuretasandini ja selleks ei kulu rohkem kui 1% tööajast ehk alla 1/2 tööpäeva inimese kohta.

Võite ette kujutada, milline on selle tegevuse efekt terve organisatsiooni tasemel, kui kõik inimesed liiguvad sünkroonselt ühes suunas. Neid ei ole vaja iga päev juhtida, siht on paigas ning läbi nädalaste rituaalide inimesed ja meeskonnad ise juhivad end suurepärastele tulemustele.

Läbi kvartali eesmärgistamise väljendub kõige kirkamalt inimese pühendumus – kas tal on soov leida uusi lähenemisi, kuidas teha asju 2 korda paremini ja 2 korda vähema ressursiga? On ta uudishimulik leidmaks uusi lähenemisi, kuidas asjad saavad tehtud?

Google tegevjuhid on OKR metoodika rakendamisest kirjutanud raamatu “Trillion dollar Coach”, millega tänavad oma treenerit Bill Campbelli, kes oli neile sellel teel toeks.

Eestis on Toomas Soosaar olnud paljudele ettevõtetele ja tippjuhtidele Bill Campbell’iks, kes aidanud ettevõtetel välja saada vanast mõtteviisist ning harjumustest. Ja tulemused, mida need ettevõtted on saavutanud, on neid positiivselt üllatanud.

P.S. - Toomas Soosaar viib uuel nädalal läbi veebiseminari, milles tutvustab süsteemi aasta eesmärkide seadmiseks, mis loob konkurentsieelise. (vt. all pool)

Nädala vitamiinid:

  • RAAMAT – “Measure What Matters”. See raamat on kirjutatud Google'i ühe esimese investori John Doerr'i poolt OKR metoodika rakendamisest.  OKR meetod aitab ettevõtetel seada ja mõõta ambitsioonikaid eesmärke, tagades suurema selguse, keskendumise ja tulemuslikkuse.
  • VEEBISEMINAR 24.10 toimub veebiseminar " Kuidas läbi aasta eesmärgistamise saada teistest kordades paremaks?", pikaaegse rahvusvahelise juhtimiskogemusega Toomas Soosaare eestvedamisel. Eesmärgistamine peab olema teadlik “kastist” ja mugavustsoonist väljatulemine. Eesmärgistamise mõte on konkurentsieelise saavutamine. REGISTREERI OSALEMA!
  • TREENING JUHTMEESKONNALE: "Kvartali fookus ja eesmärgistamine", 4-tunnine treening ettevõtte juhtmeeskonnale. Treeningu tulemusena on meeskonnal paigas 90 päeva fookus, mille elluviimine tagab olulise läbimurde konkurentsivõimes. Ettevõtte arengu kiirus ja muutustega kohanemise võime on otseses sõltuvuses sellest, millise eesmärgistamise rütmi juht oma organisatsioonis rakendab. VAATA LÄHEMALT!


JÄLGI MEID:

Graphic-1 png

ONE PAGE STRATEGY PLAN (OPSP)

OPSP aitab määratleda ja hoida suunda ehk joondada igapäevased tegevused visiooni ja arengueesmärkide elluviimisele ning tulemuste saavutamisele.