EmpWhite-18 png

Kultuur?

Tuntud ameerika kirjanik ja filosoof David Foster Wallace’ile on suurima tuntuse toonud, tema poolt 2005. aastal Kenyon College lõpetajatele peetud kõne, mis algab ühe väikese mõistulooga:

Kaks noort kala ujuvad mööda jõge ning neile ujub vastu vanem kala, kes küsib viisakalt: “Hommikust mehed, kuidas vesi on?”. Ujunud mõne aja mööda jõge edasi, küsib äkki üks noor kala teiselt: “Mis kuradi vesi?”.

Loo püänt on selles, et inimestena me ei märka ning ei oska kirjeldada lihtsaid ja olulisi asju, millest otseselt sõltub meie elu ning heaolu.

Looduskeskkond, meile lähedased inimesed, töökaaslased, suhted, aeg …. Nende kaotust mõistame kahjuks tihti alles siis, kui me oleme neid jäädavalt kaotamas või kaotanud.

Mis on ettevõtte kultuur tegelikult? 

Sama lugu on ka ettevõtte kultuuriga. See on üks hästi loomulik asi meie ümber, mida me ei oska selgitada, mis see on, kuidas see toimib.

Kõik me oskame peast tsiteerida Peter Drucker’i lauset: “Kultuur on see, mis sööb meie strateegia hommikusöögiks”. Kuid mis ettevõtte kultuur tegelikult on? Kuidas see meie ettevõttes päriselt toimib? Kas ja kuidas me juhime oma kultuuri? Või tekib see hoopis iseeneslikult ning juhib meid?

"Becoming aware of your culture and managing it effectively is more than just a fun team-building activity. It is the key to your success." – Mario Moussa

Kultuur on normid ja reeglid, inimeste vahelised kokkulepped, kuidas me igapäev koos toimetame. Juhtide valida on, kas nad ise seda protsessi aktiivselt juhivad või mitte. Viimasel juhul tekivad reeglid iseenesest ning ei pruugi toimida nii, nagu meie seda soovime. Ja siis oleme üllatunud, miks inimesed nii tegid või miks inimesed sedasi käitusid.

Vahel tundub, et keeruline on muuta ja juhtida asja, mida me täpselt ei adu. Esimene samm sellel teel võiks olla see, kui küsida esmaspäevasel juhtmeeskonna koosolekul kohalolijatelt kolm lihtsat küsimust:

* mis on meie ettevõtte kultuur?
* kuidas see meie igapäevases elus toimib?
* kas me oleme rahul sellega, milline see on?

Kiirel ajal, ei ole justkui mõistlik pehmete teemadega tegeleda. Aga kui me teame, et see sööb strateegia hommikusöögiks, miks siis oodata lõunani? Mida me peale lõunat siis edasi teeme;-).

Kultuuri saab muuta ainult läbi juhtimissüsteemi. Muud võimalust ei ole!

​Ülal toodud küsimustele igal esmaspäeval vastuse leidmine peaks olema sama elementaarne, kui autoga sõitma minnes veenduda, kas kütust on piisavalt. Ja kui kütust piisavalt ei ole, siis juhtmeeskonna asi on muretseda, et paagid saaksid enne sõitu täidetud.

Nädala vitamiinid:

  • RAAMAT "No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinvention" – Reed Hastings ja Erin Meyer Netflixi juht Reed Hastings räägib, kuidas nad on ehitanud ühe kõige uuenduslikuma ja paindlikuma organisatsioonikultuuri. Raamat keskendub sellele, kuidas vabaduse ja vastutuse kultuur aitab töötajatel saavutada erakordseid tulemusi.
  • KOGEMUSLUGU - 17.10 toimub kogemuslugu Tele2 Eesti juhi Margus Nõlvakuga teemal "Kultuur: võitvate meeskondade salajane konkurentsieelis". Tele2-e ambitsiooniks raputada telkosektorit! Nende meeskonda on oodatud inimesed, kes tahavad teha julgeid ja suuri asju ning soovivad samal ajal kirglikult areneda. Tugev kultuur toetab strateegia elluviimist, suurendab meeskonna pühendumust ja tulemuslikkust ning võimaldab ettevõttel olla kohanemisvõimeline ja innovatiivne. REGISTREERI OSALEMA!
  • VEEBISEMINAR 24.10 toimub veebiseminar "Kuidas läbi aasta eesmärgistamise saada kordades paremaks?", pikaaegse rahvusvahelise juhtimiskogemusega Toomas Soosaare eestvedamisel. Eesmärgistamine peab olema teadlik “kastist” ja mugavustsoonist väljatulemine. Eesmärgistamise mõte on konkurentsieelise saavutamine. REGISTREERI OSALEMA!
  • TREENING JUHTMEESKONNALE: "Kvartali fookus ja eesmärgistamine", 4-tunnine treening ettevõtte juhtmeeskonnale. Treeningu tulemusena on meeskonnal paigas 90 päeva fookus, mille elluviimine tagab olulise läbimurde konkurentsivõimes. Ettevõtte arengu kiirus ja muutustega kohanemise võime on otseses sõltuvuses sellest, millise eesmärgistamise rütmi juht oma organisatsioonis rakendab. VAATA LÄHEMALT!


JÄLGI MEID:

Graphic-1 png

ONE PAGE STRATEGY PLAN (OPSP)

OPSP aitab määratleda ja hoida suunda ehk joondada igapäevased tegevused visiooni ja arengueesmärkide elluviimisele ning tulemuste saavutamisele.