EmpWhite-18 png

Juhi kuldaeg

Tänase postituse peakirja laenasin Aku Soraineni paari aasta tagusest ettekandest, milles ta räägib oma juhtimiskogemusest kriisiaegadel.

Eesti juhtiva advokaadibüroo juht on seisukohal, et kriisi ajal tuleb teha mõned kiired ja olulised otsused tagamaks organisatsiooni likviidsus (vt. vebinari "Kuidas luua ettevõttele piisavalt vaba raha") ja jätkusuutlikkus.

Kuid eriline fookus ja ajaline panus tuleb suunata sellele, kuidas viia organisatsiooni ja meeskonna sooritusvõime vastavusse peale kriisi avaneva uue reaalsusega.

Organisatsioonile ja ühiskonnale kriitilisel ajal väheneb inimeste ego tunduvalt ning nad on valmis rohkem energiat panustama kollegiaalse turvalisuse loomisele. Olema valmis valusateks valikuteks, loobuma käitumistest ja harjumustest, mis võivad saada takistuseks või ohuks organisatsiooni edasisel arengul. Muutuse sütikuks on šokk.

Kriisi ajal turg ei kasva, kuid see, kuidas te suhtute kriisi ajal olulistesse asjaosalistesse (töötajad, kliendid, partnerid) võib oluliselt mängida ümber turujaotuse. Kriis paneb ka inimesed liikuma ning sel ajal on ainukordne võimalus oma meeskonda kaasata talente, kellest võib oluliselt sõltuda teie edasine käekäik.


Tänane ettevõtte juhtimine on kui WRC ralliautoga kiiruskatse läbimine. Õppides võistlusautot juhtima, on üks esimesi õpetusi see, et kurvi sõites kiirusega 200 km/h ära keskendu seinale, vaid keskendu teele.

Kui keskendud seinale, sõidad sinna otse sisse. Kui keskendud teele, siis järgid teed, lähtud pikemast perspektiivist. Kurvis sees olles sa enam midagi oluliselt korrigeerida ei jõua.

Ettevõtte juhtimine toimub täpselt samal põhimõttel. Alati on tuhat asja, mis võivad valesti minna ja laeva uputada. Keskendudes liiga palju hetke pisiasjadele, jookseb teie ettevõte pikemas perspektiivis tõenäoliselt kokku.

Keskenduge pigem otsuste tegemisel organisatsiooni visioonile – kuhu te tahete jõuda ja kuidas sinna jõuda. Mitte sellele, mida loodate kriisi hetkel vältida.

Viimast kinnitas ka Raul Rebane meie hiljutises kogemusloos, kui ütles, et "Inimesi ühendab ambitsioonikas siht, see tõmbab ligi parimad eksperdid ja talendid, kel on soov olla osa sellest saavutusest ning saada märgatud"

NÄDALA VITAMIINID:


  • ​​​
    RAAMATThe Bezos Letters Jeff Bezos lisab iga-aastase aktsionäridele esitatava aastaaruande lõppu Amazoni 14 juhtimisprintsiipi, mille alusel seda ettevõtet on juhitud tema loomisest alates. Visioon luua maailma suurim kauplus. Kõik Amazoni töötajaid on teadlikud ka sellest, et kui need printsiibid lakkavad toimimast, siis saabub organisatsiooni seisak. See, kui üksikisikute egod saavad võitu ühisest eesmärgist.
  • Q3 FOOKUS - Just praegu on parim aeg hakata ettevalmistama III kvartali eesmärgistamist ja meeskonna joondamist vastu ühiselt valitud eesmärki. Nii oled sügiseks konkurentidest ees.​​ Kui tunned, et vajad abi, toetust või konsultatsiooni, kuidas kvartalipõhine eesmärkistamine sinu meeskonnas parimal moel ellu rakendada, siis võta minuga julgelt ühendust.
  • KOGEMUSLUGU - Neljapäeval, 30.mail, Piret Mürk-Dubout "Kuidas meeskonnaga võimatuna tunduvast olukorrast võitjana väljuda?"​ 2020. aasta märtsis tabas ootamatult kogu maailma koroonaviiruse puhang, mis seiskas üleöö teenusmajanduse sektori pea täielikult. Räägime Piretiga lähemalt, kuidas nad Tallink Grupi meeskonnaga lootusetuna tunduvast olukorrast võitjana väljusid. Ning ka laiemalt, kuidas nad pidevalt muutuva keskkonnaga kohanduvad ja muutustest sageli konkurentsieelise välja võluvad. 
  • PODCAST - "Konkurentsieelis" on Empowermendi värske podcast, milles Eesti tippjuhid jagavad oma parimaid õppetunde ja juhtimisprintsiipe, mis on aidanud neil edukaid ettevõtteid üles ehitada.​


Graphic-1 png

ONE PAGE STRATEGY PLAN (OPSP)

OPSP aitab määratleda ja hoida suunda ehk joondada igapäevased tegevused visiooni ja arengueesmärkide elluviimisele ning tulemuste saavutamisele.